0.9 C
Brno
Čtvrtek, 21 listopadu, 2024

Pneumatiky pro smykem řízené nakladače: Přehled pneumatik Voltyre 10.0-75-15.3

Pokud se věnujete řízení nakladače, jistě víte,...

Americká ekonomika: Hrozba recese roste

Co je inverze výnosové křivky státních dluhopisů?Asi...

Zahraniční klienti si budou muset kupovat rubly pro platby za ruský plyn

Zákazníci z "nepřátelských" zemí si budou muset...

I O2 opět zvýší ceny. O jedno až dvě eura měsíčně, pro velkou většinu klientů

Operátor si zopakuje zdražování. Přistoupí k němu začátkem příštího měsíce.

Další zdražování u O2, do pozornosti dáváme i tyto články:

I O2 opět zvýší ceny. O jedno až dvě eura měsíčně, pro velkou většinu klientů // O2 zdraží televizní balíčky O2 TV až o 20 procent // O2: Při Radosti nebudeme zvyšovat ceny

O2 začátkem září plánuje zrealizovat druhé zdražování v letošním roce. Klienti si připlatí o jedno euro měsíčně. Dražší bude také TV.

„Po dalším nepředvídatelném růstu cen zboží a služeb a speciální cen energií jsme byli nuceni přehodnotit naše nákladové a výnosové položky. Po všech interních opatřeních, která jsme jako firma v reakci na současnou situaci přijali, jsme se nakonec, po důkladném zvážení, rozhodli snížit slevu ve formě Digitálního bonusu a zcela tuto službu zrušit,“ řekl ředitel komerčního úseku O2 Milan Morávek.

Operátor od léta 2020 zvýšil cenu služeb o 2 eura měsíčně. Klienti se ale zdražování dokázali vyhnout, pokud splnili podmínky, které si stanovilo O2 – nutná byla aktivace elektronické faktury, aktivace digitálních zpráv v Moje O2 a platba faktury online.

Tehdy tak paušály sice zdražily o dvě eura, ale klienti splňující dané podmínky dostali dvě eura zpět – jako „digitální bonus“. Už od února ale O2 ořízlo bonus na polovinu. Od září ho zcela zruší. V praxi to znamená o jedno euro vyšší měsíční poplatek pro ty klienty, kteří bonus využívali.

„Od 6. září 2022 dochází ke zrušení Digitálního bonusu. Změna platí pro všechny programy a služby, u kterých bylo možné Digitální bonus uplatnit a projeví se v závislosti na zúčtovacím období,“ uvedlo dnes O2.

Koho se změna dotkne
Týká se to jak mobilních paušálů, tak i internetu s fixním způsobem použití. Změna se dotkne programů O2 Paušál, Smart Paušál, Data, Moje Firma, Fér na fakturu, Internet s bonusem Mini, Telemetrie a Internet na Doma.

Kromě toho bude dražší i TV služba. Od 20. září se cena zvýší o 1 euro u O2 TV Mini a 2 eura měsíčně u O2 TV:

O2 zdraží televizní balíčky O2 TV až o 20 procent
Pokud jste dosud nevyužívali „Digitální bonus“, a tedy již dlouhodoběji platíte vyšší poplatek, změna se vás netýká.

Naznačovalo zdražování
O2 ještě před dvěma týdny uvedlo, že pozorně sleduje aktuální situaci a trendy v ekonomice se zásadním vlivem na podnikání. Mluvilo o rostoucích nákladech a inflaci.

\“Speciálně v době mimořádně výrazně rostoucí inflace spolu s její další predikcí v dlouhodobějším horizontu, jakož i skokovém nárůstu cen energií, které jsou podstatnou složkou při fungování telekomunikačních sítí, považujeme otázku na úpravu cen produktů a služeb za logickou,\“ řekla tehdy mluvčí O2 Martina Vráblik Solčányiová.

Opět zdražuje i Orange
Od 18. srpna opět zvýší ceny také Orange. Dotkne se to stávající i nové klienty. Porostou ceny mobilních paušálů, televize a pevného internetu.

Orange zároveň začne zpoplatňovat volání ze Slovenska do Evropské unie a volání již nebudou zahrnuta v předplacených minutách. Za každou minutu klienti zaplatí 3 eurocenty.

V nižších paušálech, kde nejsou neomezená volání, se zvýší cena hovorů o 20 procent – z 10 na 12 eurocentů. Součástí Go Safe programů již nebudou Nonstop datové balíčky.

Druhou vlnu zdražování prozatím ohlásili dva operátoři – Orange a O2, hrozí však, že další provideři je budou následovat. Potvrdili to ve vyjádřeních pro Živé.sk.

V polovině července UPC uvedlo, že cenu služeb bude ovlivňovat další růst cen energií a růst inflace, ale také poplatky pro vysílatele. Detaily neupřesnilo.

I Canal+ (se službami Skylink a freeSAT) hovoří o poplatcích pro vysílatele – a že velké komerční skupiny – jako Markíza či JOJ – požadují vyšší částky a tlak na vyšší ceny vytvářejí i silné firmy, které se pojí (HBO + Discovery + Eurosport).

4ka uvádí, že inflace způsobuje nárůst vstupních nákladů. Pokud se prý společnost rozhodne zdražovat, udělá to „reaktivní a selektivní podle aktuální situace na trhu“.

Digi Slovakia vzkázala, že vnímá rostoucí náklady na trhu a dodává, že se snaží „udržovat přijatelné ceny“. Zda ceny zvýší, neupřesnila. Majitel tohoto operátora, Telekom, uvedl, že aktuálně ve firmě nediskutují o tom, že by došlo k dalšímu zdražování pro klienty.

Dnes k prvnímu zdražování přistoupil Antik. Věří, že k dalšímu kolu už nebude muset přistoupit. DSi Data nejprve čeká na ustálení situace a následně chce přehodnotit případnou úpravu cen. Slovanet prý neumí odhadnout budoucnost a Satro chce o možných změnách informovat, až to bude aktuální. Sledování TV prozatím cenovky přepisovat nechce.

Reviews

Další články autora